HKZ Keurmerk

Compass beschikt over het HKZ Keurmerk en ISO 9001
Het HKZ (Harmonisatie Kwaliteitsbeoordeling in de Zorgsector) Keurmerk heeft betrekking op het kwaliteitsmanagementsysteem van de organisatie. Zo'n systeem heeft een organisatie nodig om kwaliteit goed te kunnen organiseren en controleren. Het HKZ keurmerk maakt zichtbaar dat het kwaliteitsmanagementsysteem voldoet aan eisen die vanuit de sector zelf, door financiers, patiënten/consumenten en de overheid worden gesteld. Dit is vastgesteld door een onafhankelijke certificatie‐instelling.
 
Het keurmerk biedt een basisgarantie voor kwaliteit. De gecertificeerde instelling heeft het werk zodanig georganiseerd, dat aan alle voorwaarden is voldaan om optimale zorg te kunnen leveren. Het perspectief van de cliënt is daarbij altijd het vertrekpunt.
 
Het HKZ Keurmerk betekent dat een organisatie:
 
● De zaken intern goed op orde heeft
● Ervoor zorgt dat de klant principieel centraal stelt
● Betrouwbare resultaten kan presenteren
● Voortdurend werkt aan het verbeteren van de zorg- en dienstverlening

Ook hebben we het ISO 9001 certificaat, de internationale norm van kwaliteitsmanagementsystemen.
 
Accreditatie
Het keurmerk is geaccrediteerd door de Raad voor Accreditatie.
Vorige pagina